Sinclair Responds To "Unfounded Media Criticism" Over Local Journalists' Scripted Mantra

Jimmy Kimmel condemns Sinclair ‘fake stories’ warning as ‘extremely dangerous

These Pa. news stations are required to read a Trump-esque warning about 'false news'

With Sinclair already owning and operating major televisions stations affiliated with ABC, CBS, NBC and Univision, Karr says the group's merger with Tribune Media could give it roughly "230 stations that broadcast to more than 70 percent of the country".

The script echoes his usual sentiments and warnings about fake news.

The company, which owns almost 200 stations in the USA, has reportedly been forcing its affiliates to run conservative commentary segments, including those by former advisers of President Donald Trump.

The Federal Communications Commission has allowed Sinclair to keep consolidating and centralizing their power.

Journalists at Sinclair-owned stations have been rankled by corporate-mandated "must run" segments like the anti-fake news one and pro-Trump commentary from Boris Epshteyn, which cut into local news time, CNN reported.

KATV responded to a request for comment about how the station made the decision to participate by forwarding Sinclair Broadcasting Group's thoughts on the matter. Unfortunately, some members of the media are using their platforms to push their own personal bias and agenda to control "exactly what people think". The institutional investor held 3.39 million shares of the consumer services company at the end of 2017Q4, valued at $128.45 million, up from 2.43M at the end of the previous reported quarter.

Jeff Hoover, the producer of the morning program on Tribune's WGN in Chicago, said he will not have anchors read any statements from Sinclair once the acquisition goes through.

More news: Sebastian Vettel claims pole in eventful Bahrain GP qualifying

Plenty of others disagree, calling the move "Orwellian" and "extremely risky to our democracy", while defenders including President Donald Trump say it's legit in the era of fake news. Scott Livingston told David that Sinclair's "reporting is nonpartisan" - although the company has been frequently accused of favoring Republicans in news coverage.

In the meantime, it appears that Sinclair Media's promo plan has backfired. It identified a Monmouth University poll on the public's media trust as the impetus for the promo, and said that the promo "served no political agenda, and represented nothing more than an effort to differentiate our award-winning news programming from other, less reliable sources of information". Legendary news anchor Dan Rather called it "propaganda".

Then, on Friday, the Seattle Post-Intelligencer published the script in its entirety. Sinclair's headquarters is in Baltimore.

Sinclair has said this is reiterating its commitment to fact-based reporting.

The promotional script assured viewers that "we work very hard to seek the truth and strive to be fair, balanced and factual...."

Last month, CNN obtained an internal Sinclair memo that instructed its broadcast newsrooms air an "anchor-delivered journalistic responsibility message". As this Sinclair situation shows, viewers don't know who owns their local stations and what that means for the news they watch.

Latest News