Publisher Paid Former Doorman In 2015 For Rumor Of Trump Affair

U.S. President Donald Trump delivers remarks on tax cuts in the Rose Garden of the White House in Washington U.S. Reuters

U.S. President Donald Trump delivers remarks on tax cuts in the Rose Garden of the White House in Washington U.S. Reuters

(AMI) paid ex-doorman Dino Sajudin to sign over the rights, "in perpetuity", to a rumor about Trump allegedly having fathered a child with a Trump World Tower employee. Instead, that A.M.I. has a pattern of buying, then burying, unfavorable stories about Trump - particularly leading up to the 2016 election.

The story wasn't broken by the New Yorker and the AP but, rather, by Radar Online, a sister publication of the Enquirer, on Wednesday.

A doorman who worked at one of Donald Trump's New York City buildings was reportedly paid hush money to stay silent about allegations that the president has a secret love child.

The woman at the center of the story "emphatically" denied to the wire service that she had an affair with Trump.

Paying for a catch-and-kill story is unto itself not a crime, however whether or not these payments were made with campaign funds may be the smoking gun.

Michael Cohen, Trump's longtime personal attorney and fixer, acknowledged to the AP that he was in contact with AMI while they were talking to Sajudin about the rumor. In addition, AMI and Mr. Pecker emphatically deny any suggestion that there might have been be any "partnership" created which might influence any business ties in regard to AMI. She is now suing AMI to invalidate her contract, claiming that she was convinced to sign under false pretenses, and that Cohen and AMI worked secretly with Davidson as part of a "broad effort to silence and intimidate" her.

The payment came eight months before the tabloid paid $150,000 to former Playboy Playmate Karen McDougal, and it raises new questions about how the National Enquirer and attorney Michael Cohen fought to protect Trump's reputation during the 2016 presidential campaign.

More news: Uber adds safety features to app, including direct dial to 911

The lawsuit also alleges that AMI and Davidson coordinated with Cohen as they negotiated the contract to kill the story. The National Enquirer never ran her story either and only ran a small portion of the columns that were agreed to.

"The source that this is coming from is unstable on every level", Benfatto said of her former husband of 14 years. The company only released Sajudin from his contract after the 2016 election amid inquiries from the Journal about the payment.

The New York Times has reported that McDougal believes that Cohen was working behind the scenes with AMI in the purchase of her story that the company had no intention of running.

"When we realized we would be unable to publish, and other media outlets approached the source about his tale, we released Sajudin from the exclusivity clause that had accompanied his $30,000 payment, freeing him to tell his story to whomever he wanted", Howard told Radar.

"Paying for information has always been a practice of The National Enquirer and to suggest that it has only paid for, and not run, stories about any particular person is absurd". Fortunately, the First Amendment does not play politics. "For a fuller and more accurate portrayal of the facts, please read the full story on RadarOnline".

Dino Sajudin, who worked at one of Trump's NY establishments, is understood to have approached AMI's National Enquirer with information he'd been told about Trump's sex life in late 2015, after the real-estate mogul announced he was running for president. Cohen and his relatives have amassed more than two dozen taxi medallions in separate entities that carry such names as Golden Child Cab Corp. and Smoochie Cab Corp. Her mother did not respond to repeated requests for comment.

Latest News